top of page
  • Bart Roest

Hoop op niets

Bijgewerkt op: 10 dec. 2021

Dit gedicht heb ik geschreven de dag voor ik naar de keuringsarts van het UWV moest. Al weken en misschien al maanden liep ik met twijfels. Ik wist dat ik mijzelf overvroeg met het werk. Iedere avond zat ik met flinke pijn op de bank en was ik doodop. Ik wilde maar één ding en dat was rust om weer aan mijzelf te kunnen werken. Aan mijn mentale gezondheid en aan mijn revalidatie.




Hoop op niets

Dat is toch al iets

Beslissing gemaakt

Het werk gestaakt


Hoop op niets

Vaker op de fiets

Meer bewegen

Hoop op een zegen


Hoop op niets

Dan wordt het weer iets

Weer terug in het water

Trainen voor later


Hoop op vrij

Het veranderen van tij

Het tijd hebben voor

Volgen van het juiste spoor


Hoop op vrij

Hoop dat ze zei

Dat het genoeg is zo

Stop, halt ho!


Hoop op later

Een toekomst die staat er

Een nuttig gevoel

Een nieuw levensdoel


Hoop op herstel

Van hij doet ’t wel

Van nieuwe dingen

Van succes afdwingen!




bottom of page